Kuantan Medical Centre  

yang tulis ni eiwa







Ari ni bangun awal skit...aku nak g kuantan..nak g kuantan medical centre(KMC)nak jumpa pakar ENT..last post aku ada ckp telinga aku bermasalah..gegendang berlubang...kalau ikut hati malas nak g..aku takut kena bedah...semalam sms pirol(my best buddy sejak kecik)ajak dia temankan..dia suh comfirmkan balik pagi ni..aku call dia..Alhamdullilah..ada org nak teman..dia suh aku g dulu..dia menyusul kemudian sbb dia ada hal kat ofis..tapi takpe la..at least ada yang teman..Mekasih ye pirol..kemaskan baju skit..prepare kot kena masuk wad..terus kena bedah..mekkk..takutttt...sampai sana aku terus register kat kaunter..."awak ke bilik no 10 ye...tingkat 1.."kata nurse kat situ.....punya la berbelit jalan aku nak cari bilik no 10..dah la 1st time sampai situ..punya la lama menunggu..sejam baru jumpa doktor..dia check....

Doktor:Ini gegendang punya lobang sudah tutup..itu parut saja tggl..(doktor india)
Aku:ye ke?abis naper saya rasa sakit kalau kat tempat pressure tinggi..
Doktor:takde ape..awak pergi bilik sebelah buat audio test
Aku..takyah bedah yea...
Doktor:Tak payah

aku blah g Audiotest..result audio test ok je..takde plak ciri2 aku pekak..tapi napa aku rasa cam pekak..huhuhu...apa la pirol ni..tak sampai lagi..time tggu nak jumpa doktor kali kedua baru sampai anak mat soh ni...jumpa doktor lagi..dia ckp belakang hidung aku ada problem..aik...tadi check telinga..camner detect blakang hidung plak...dia ckp tak bahaya...bagi ubat..dia bg arahan camner nak guna ubat..tapi aku tak faham..slang india dia pekat sangat..lastly aku suh nurse chinese terjemah..huhuhu...dah abis jumpa doktor..nak amik ubat kat farmasi punya la lama tggu..sejam..bayangkan.....aduhh..sakit jiwa betul hospital ni...dah dapat ubaat..ayarkkk..terkejut aku harga ubat ngan jumpa doktor total RM197.85..dlm wallet ada RM100 ni..dengan selamba.."kad kedit boleh bang"..sambil2 kelip2 mata..."bagi resit ye..nak claim nanti"dah bayar terus blah..cam biasa membebel dpn piroll...mahal..mahal..mahal...pirol ajak makan kenny rogers....dah..takde makna..duit aku dah abis..g mkn kedai murah2 jea...p mkn kat stesen bas..pas mkn ikut dia p settle hal keja dia..then dia antar kat keta aku balik..keta aku paking kat belakang KMC...nak tgk wayang tp pirol tak leh ikut..ada ada hal nak settle..kesian dia..beria2 nak tgk wayang gak..sampai paksa aku balik gak....hehehe...jeles la tuh...dia balik..aku teruskan rencana aku tgk wayang...seumur hidup..1st time aku tgk wayang sorg2..sedih..takpe la..kena belajar wat sendiri..kalau mati pun sorg gak nanti...(amoi...ayatt....cam dah sedia jea..)tgk citer G force..citer tikus..best gak..lawak giler...dah abis igt nak smbung Momok the movie..tapi next show lambat lagi..aku blah balik..ntah la..tetiba hati aku sayu plak...rasa cam masa mula2 aku break ngan ex...argh..........aku tak suka feel cam ni....aku nak hepi...aku singgah rumah pirol..dia ajak selakburik besday ebi kat epal karaoke..aduh..letih la aku..dari pagi sampai mlm aku tak balik lagi ni..kakak aku pun dah bising tanya kat mana..takut aku kena tahan wad..tapi fikir balik..ala..bukan selalu..setahun sekali je..aku g jugak...sampai kul 11 kitorg balik..hntar pirol balik rumah terus aku drive ke kerteh dengan perasaan yang aku sendiri tak tahu...

This entry was posted on 9:42 PM . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments