Bintulu..Brunei..Gold Coast?  

yang tulis ni eiwa







Ada hikmah aku ditinggalkan...ada peluang aku berjalan..kalau dulu aku kenal terengganu n dalam senanjung je..tapi kali ni aku terbang ke bintulu terus ke brunei dengan kereta kawan baik aku,man...xcited sungguh...1st time aku ke luar negara..x kisah la setakat ke brunei...tapi kena semua tau..bulan 3 tahun depan, aku akan ke Gold Coast..arghhh.........tak sabar...tapi kena simpan duit gak tu..takkan nak bawak seratus je ke Gold Coast....tapi kali ni aku nak cerita perjalanan aku ke bintulu n brunei dulu..aku amik cuti 2 minggu..6hb julai aku ke shah alam..ke rumah amir..stay rumah dia sehari then pagi 8hb julai dia hantar aku ke KL sentral...flight ke Bintulu dalam pukul 9..sempat aku tidur jap dalam bas ke LCCT..dlm flight aku makan nasi lemak pak nasir..huhuhu..my favorite kalau naik AIRASIA..tapi dah mahal rasanya..dulu rm6..skarg dah rm9..tapi takpe..suka nye pasal aku bedal jea..sampai Bintulu Man dah tunggu kat airport...terus balik bilik dia.."aku lapar ni man"dia ckp mlm krg makan....borak nyer borak dlm bilik dia..dlm ku 8 mlm, kitorg kuar mkn..aku payah skit nak makan kat bintulu..sebelum ni aku dah pernah sampai bintulu..tak lalu nak mkn nasik dia sbb beras dia lembik..aku suh dia bawak ke kedai yang takde beras tu...aku mkn tomyam n man mkn ayam penyek..ntah ape jenis makanan pun aku tak tahu...pastu g tgk transformers..sbb aku blm sempat tgk lagi kat semenanjung..plan kitorg nak ke Brunei awal pagi 9hb..tapi man la tidur tanak bangun2..pastu salahkan aku..aku dah kejut dia byk kali..tidur mampus...ckp aku plk..dah lewat bangun kitorg kena g miri je la dulu..man bilang kena smpai sblm kul 6 kat miri.coz jalan ke miri bahaya skit...slalu ada kes rompakan kereta lalu kat situ..risau gak aku..sampai miri..kiorg g window shopping kat ape nama mall dia..aku dah lupa..huhuhu....seterusnya cari bilik nak stay nak mlm tu..nak stay hotel MEGA..harga biliknyer pun seMEGA namanya..RM195..aku ckp kat man tak pyh le..stakt nak tido kejap mlm tu...cari bilik murah..blakang hotel mega tu ada hotel cosy..rm63..tapi boleh tahan selesanya..lepas mkn mlm tu kitorg duk tgk tv..duk gelak tgk iklan chanel indon..kelakar iklan diorg....mlm tu time tido aku dengar bunyi bising kat bawah..aku buka tingkap..intai..hehehe..ada pondan melac...r kat bawah tu...bising tul...paginya bangun awal...terus ke brunei..otw ke sana sesat jalan..pelik ul..takde signboard jalan nak kesana...tanya org...nasib jumpa org ganu juga..tunjukkan jalan..sampai kat Asean brigde ada tol..rm10..man tgk aku..aku tgk man..pastu sengih..mahal siot..kat imigresen kena isi mcm borang..tak igt dah..tapi yang aku igt kena wat ujian H1N1...hepi giler dapat ke luar negara...ada singnboard tulis BSB 125km..aku tanya man..ape menatang BSB tu?Backstreet boy ke?mana la tahu group tu ada rumah kat sini..man ckp bandar seri bengawan la bodoh...hampeh..ckp aku bodoh..sepanjang jalan ke BSB..mak eh...rumah2 diorg mengalahkan rumah paris hilton...mariah carey..besar2 ..memang takde rumh kayu...sampai BSB kitorg ada masa 2 jam je nak lepak or shoping..amik gambo...tapi punya la hangin aku kat si man ni...bateri digicam dia takde...terlupa caj katanya...kecik je muka dia aku tgk time tu..cari idea nak caj..kitorg g mkn dulu..sambil boleh caj bateri..restoran tgh bndr..mkn bakso aku ari tu..man cam biasa ayam penyek dia..ntah ape2 yg sdp sgt..B10..murahnye.....tapi lepas convert rm24...arghh...mahal..mahal..mahal...man gelak aku aduk membebel mahal..ye la..kalau kat malaysia tak sampai RM10 penda alah tu semua...bedal je la labu..takde soping ape pun kat brunei..mahal..lagipun kitorg tak tukar duit banyak...takpe la..setakat amik gambor pun jadi la..kenangan kitorg kat sana..ptg tu kitorg balik ke bintulu...melalak2 dalam kereta..hepi giles...hilang semua masalah aku..Flght balik ke semenanjung kul 11 pagi,10 julai..tnggal la man sorg2 kat situ...Terima kasih man...bawak aku jalan2...nanti kita pergi tempat lain lagi yea..

This entry was posted on 10:40 AM . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments